Aanbod

Yoga

Yin & Relax


De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.
Yin lessen zijn zeer zachte lessen waarbij de houdingen (asana’s) langer worden aangehouden.


Morning yoga


Deze lessen zijn een combinatie van Yin en Hatha lessen. Vanuit zachte asana’s warmen we het lichaam op om heerlijk aan onze dag te beginnen. De houdingen worden met elkaar verbonden zodat ze een mooie flow maken (zachte vinyasa).
De lessen zijn voor iedereen toegankelijk.


Woensdag om 9u15
Zondag om 9u45

Relax & Renew


De lessen Relax & Renew zijn gebaseerd op het werk van Judith Hanson Lasater (restoratieve yoga) met aandacht voor de ademhaling. Tijdens deze les brengen we je lichaam tot een diepe ontspanning aan de hand van zachte houdingen zodat je lichaam kan herstellen. We ondersteunen je lichaam zoveel mogelijk met props zoals bolsters, dekens, riemen,… en gebruiken technieken vanuit de relaxatietherapie (opspannen-ontspannen, visualisaties, …) en cranio sacraal therapie.

Restoratieve yoga kan een positief effect hebben bij (chronische) stress, vermoeidheid, hoge bloeddruk, burn-out, fibromyalgie,…  Deze vorm van yoga is ook geschikt wanneer je een blessure hebt.


Donderdag om 20u30

Zachte hatha & Yin


Je adem en lichaam leren beheersen zijn de basisstenen van Hatha yoga. Hatha yoga is een oorspronkelijke yogastijl waaruit alle andere voortvloeien. Hatha Yoga is een zachte yogastijl die voornamelijk bestaat uit statische asana’s (staande – en zittende houdingen worden afgewisseld) maar ook enkele series bevat zoals bv de Zonnegroet.
Hatha betekent ‘kracht’,… De asana’s vragen een enige inspanning.
Deze houdingen worden afgewisseld met meer stretchende houdingen vanuit de Yin Yoga


Maandag om 19u45

Donderdag om 19u15

Pilates

Pilates


Pilates = Contrology 

Movement is life! 

Pilates is gecreëerd vanuit de overtuiging dat geestelijke en lichamelijke gezondheid met elkaar verweven zijn. 

Het is een fysieke en mentale conditietraining. Het verbetert je kracht, flexibiliteit, evenwicht en coördinatie. 

Pilates verhoogt je focus, laat je stress verdwijnen, kortom het verbetert je algemene gezondheid. 

Het geeft je een betere houding en een optimale ademhaling.