Aanbod

Small Group Training

Small Group Training


Wil je graag samen sporten met anderen (bv vrienden, vriendinnen, collega’s, buren of familie)? Maar wil je toch ook de voordelen van een persoonlijke begeleiding?

Dit kan perfect in ‘Small group training’. Iedereen traint op zijn eigen niveau en tempo. We werken aan onze conditie en dit in combinatie met kracht en verstevigende oefeningen. FUN staat centraal in deze les!


Dinsdag om 19u en 20u
Donderdag om 17u30

Yoga

Gentle Flow


Tijdens de easy flow les gaan we in zachtheid van de ene houding naar de andere. De focus ligt hierbij op spieropbouw maar voornamelijk  op vloeiend bewegen in ontspanning. 


Maandag om 19u15

Yin & Relax


De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.
Yin lessen zijn zeer zachte lessen waarbij de houdingen (asana’s) langer worden aangehouden.


Maandag om 20u30

Morning yoga


Deze lessen zijn een combinatie van Yin en Hatha lessen. Vanuit zachte asana’s warmen we het lichaam op om heerlijk aan onze dag te beginnen. De houdingen worden met elkaar verbonden zodat ze een mooie flow maken (zachte vinyasa).
De lessen zijn voor iedereen toegankelijk.


Woensdag om 9u
Zondag om 9u45

Stoelyoga


Stoelyoga is geen aparte stroming maar tijdens deze les worden houdingen van de mat vertaald naar en met behulp van een stoel. De houdingen komen voort uit verschillende yogastromingen.
Stoelyoga is voor iedereen en uitermate geschikt voor mensen met artrose, reuma of andere chronische pijn of fysieke beperkingen. Deze ontspannende bewegingsvorm heeft namelijk een positieve invloed op pijn, stijfheid en bewegingsbeperkingen. De lessen zijn erop gericht om de spieren en gewrichten soepeler te maken.


Woensdag om 10u15

Zachte hatha & Yin


Je adem en lichaam leren beheersen zijn de basisstenen van Hatha yoga. Hatha yoga is een oorspronkelijke yogastijl waaruit alle andere voortvloeien. Hatha Yoga is een zachte yogastijl die voornamelijk bestaat uit statische asana’s (staande – en zittende houdingen worden afgewisseld) maar ook enkele series bevat zoals bv de Zonnegroet.
Hatha betekent ‘kracht’,… De asana’s vragen een enige inspanning.
Deze houdingen worden afgewisseld met meer stretchende houdingen vanuit de Yin Yoga


Donderdag om 19u15

Zaterdag om 11u

Relax & Renew


De lessen Relax & Renew zijn gebaseerd op het werk van Judith Hanson Lasater (restoratieve yoga) met aandacht voor de ademhaling. Tijdens deze les brengen we je lichaam tot een diepe ontspanning aan de hand van zachte houdingen zodat je lichaam kan herstellen. We ondersteunen je lichaam zoveel mogelijk met props zoals bolsters, dekens, riemen,… en gebruiken technieken vanuit de relaxatietherapie (opspannen-ontspannen, visualisaties, …) en cranio sacraal therapie.

Restoratieve yoga kan een positief effect hebben bij (chronische) stress, vermoeidheid, hoge bloeddruk, burn-out, fibromyalgie,…  Deze vorm van yoga is ook geschikt wanneer je een blessure hebt.


Donderdag om 20u30

Start 2 Yoga


Tijdens de Start 2 Yoga krijg je een korte introductie van de yogafilosofie, ervaar je verschillende yogastijlen, krijg je een heel aantal basisasana’s uitgelegd en leer je de verschillende gebruiken en materialen kennen zodat je na deze reeks perfect weet wat bij jou past! ⁠


Vaste reeks van 5 lessen
Data: maandag 13/9, 20/9, 27/9, 4/10 en 11/10 van 18u tot 19u15

Kinderyoga (6j tem 10j)


De lessen kinderyoga zijn specifiek gericht op kinderen die gevoeliger zijn, meer tijd nodig hebben bij het verwerken van de dagelijkse prikkels en vooral nood hebben aan een rustmomentje.


Aan de hand van speelse yogatechnieken gaan we werken aan emotie-uiting, ontspanning, prikkelverwerking, ademhaling,…


Leeftijd: 6 tem 10j


Gratis proefles: woensdag 8 september van 13u30 tot 14u30


Reeks 1: Woensdag 15 september tem woensdag 27 oktober 2021 van 13u30 tot 14u30


Tieneryoga (11j tem 16j)


Het laatste jaar is best heftig geweest voor onze tieners, dat is duidelijk.
Tijdens de lessen tieneryoga werken we rond zelfzorg, ontspanning,... maar ook rond zelfvertrouwen en zelfbeeld.
Yoga zorgt ervoor dat je je beter kan concentreren. Het geeft je rust en helderheid in je hoofd waardoor je bijvoorbeeld beter je huiswerk kan maken ;o).

We maken gebruik van asana’s, ademhalingsoefeningen, meditaties, relaxatie en ontspanningsoefeningen.
Yoga en meditatie helpen je omgaan met de veranderingen die je op relatief korte tijd doormaakt op zowel fysiek, mentaal, emotioneel als sociaal vlak.


Leeftijd: 11j tem 16j


Gratis proefles: woensdag 8 september van 13u30 tot 14u30


Reeks 1: woensdag 15 september tem woensdag 27 oktober 2021 van 13u30 tot 14u30

Mums & Bubs

Mums & Bubs


Mums en Bubs geeft mama’s de gelegenheid om na de geboorte terug fit te worden. 

Bij elke oefening worden de baby’s/ peuters betrokken waardoor het een fijn samenspel is tussen zelf weer actief te sporten en toch tijd met je kleintje door te brengen.

Daarnaast ontmoet je ook andere mama’s wat voor fijne begripvolle gesprekken zorgt. 


Mums en Bubs is geschikt voor alle mama’s vanaf 3 maanden na de geboorte (Bij twijfel vraag raad aan je kinesist) tot je kleintje 2 jaar wordt.  De oefeningen zijn opgesteld door kinesisten en worden onder begeleiding van vroedvrouw Leila Chatbri uitgevoerd. Elke oefening is steeds aangepast aan jouw persoonlijke niveau en groeit mee met je kindje. 


Zaterdag om 9u30